Szkoła w Wiczlinie

nierozerwalna łączność ludzi z naturą

Projekt uzyskał III nagrodę w konkursie.

Zaproponowany przez zespół K&L art design projekt budynku, w swojej idei, ma poprzez architekturę, wyrażać nierozerwalną łączność ludzi z naturą. Obiekt przenikają wewnętrzne dziedzińce, patia i atria, w których widać naturalną zieleń. Rosnące w obrębie kubatury i przerastające ją drzewa mają symbolizować powiązanie egzystencji człowieka ze środowiskiem naturalnym. Niektóre dachy pokryte są naturalną zielenią.

Na jednym z zielonych dachów zlokalizowana została ścieżka edukacyjna. Istota Idei edukacji wyrażona jest w bryłach puzzli ustawionych na dziedzińcu szkoły, na placu przed wejściem głównym i na holach dając pretekst uczniom do wspinania się na nie i zabawy. W ten sposób staraliśmy się wyrazić zmaganie się z nauką, ale i zabawę z nią. Puzzle zaprojektowano z różnych materiałów, co symbolizuje różne gałęzie nauki. Bryły puzzli zaprojektowano w gabarytach pozwalających używać ich jako terenowe meble.

Elewacja południowa poprzez umiejscowiony w niej duży otwór pozwala zauważyć drzewa rosnące wewnątrz struktury budynku. Podobny efekt jest widoczny od strony elewacji frontowej, wschodniej.
Wiodącym materiałem elewacyjnym obiektu jest drewno w naturalnym kolorze, w postaci okładzin i żaluzji. Całość dopełnia jasny tynk i szkło. Te elementy elewacji stanowić mają tło dla roślin tworzących akcenty kolorystyczne. Ciekawym elementem projektu podkreślającym naszą łączność z naturą powinien być efekt zmieniających się kolorów elewacji w ciągu roku. Proponujemy, aby przestrzenie przeznaczone dla roślin włącznie z dachami, obsadzone zostały roślinami kwitnącymi na różne kolory takimi jak żarnowce, wrzosy, lawenda, maki polne, słoneczniki.

  • Data : 2016
  • Klient : Miasto Gdynia
  • Status : praca konkursowa – III miejsce
  • Lokalizacja : Gdynia
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google